ustalenie aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji od poprzedniego zarządcy,
prowadzenie i aktualizowanie wykazu lokali i właścicieli lokali, oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości,
prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, wymaganych przez przepisy Prawa budowlanego,
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego,
utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością oraz innych terenów należących do części wspólnych, w szczególności nadzór nad realizacją umowy zawartej w tym zakresie,
nadzór nad realizacją zawartych umów w zakresie: dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci,
nadzór i kontrola realizacji pozostałych umów zawieranych przez Wspólnotę (np. w zakresie ochrony nieruchomości, pożytków pozyskiwanych przez Wspólnotę, remontów i modernizacji budynku itp.)
zapewnienie bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynków i ich części (w tym pomieszczeń) służących do wspólnego użytku oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, domofonów, dźwigów osobowych i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej tj. bram przesuwnych, urządzeń instalacji wentylacyjnej, instalacji monitoringu wizyjnego, instalacji p/ poż.,
sporządzanie protokołów z odbioru prac remontowych,
usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej,
ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej,
opłacanie w imieniu Wspólnoty, z jej środków znajdujących się na koncie bankowym, podatków i innych opłat, obciążających nieruchomość wspólną, za wyjątkiem opłat pokrywanych bezpośrednio przez poszczególnych właścicieli, a także regulowanie wszelkich innych opłat i należności związanych z funkcjonowaniem nieruchomości,
pozyskiwanie ofert od firm świadczących usługi na rzecz nieruchomości wspólnej, negocjowanie cen i warunków umów oraz uzgadnianie ostatecznego wyboru z Zarządem Wspólnoty,
prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadku nie wykonywania lub nienależytego wykonania, a także w innych uzasadnionych przypadkach oraz egzekwowanie kar umownych oraz pozostałych obowiązków przewidzianych tymi umowami,
prowadzenie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy,
reprezentowanie ogółu Wspólnoty w sprawach dotyczących Wspólnoty przed sądami, organami administracji rządowej i samorządowej, urzędami, bankami a także wobec poszczególnych Właścicieli i osób trzecich,
zwoływanie, przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty, a w szczególności rocznego zebrania Wspólnoty,
przygotowywanie projektu planu gospodarczego
prowadzenie na własny koszt odpowiedniej księgowości dla nieruchomości wspólnej, w tym odrębnej ewidencji kosztów i przychodów oraz ewidencji wpłat na fundusz remontowy, a także ewidencji wnoszonych przez właścicieli opłat i zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i mediów,
sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego i sprawozdania Zarządcy najpóźniej na 14 dni przed terminem rocznego zebrania Wspólnoty,
powiadamianie właścicieli lokali o treści uchwał podjętych na Zebraniu i w drodze indywidualnego zbierania głosów,
rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztów wywozu śmieci raz w roku, na koniec roku obrachunkowego oraz kosztów dostarczania wody i ciepła do lokali dwa razy w roku,
bieżące monitorowanie płatności wnoszonych przez Właścicieli z tytułu kosztów eksploatacji, funduszu remontowego i innych należności związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej,
w razie konieczności - wykonywanie innych czynności przewidzianych przez przepisy prawa, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Wspólnoty,
przechowywanie, zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów nieruchomości oraz dokumentacji dotyczącej nieruchomości wspólnej w zakresie prowadzonych spraw,
zwoływanie zebrań właścicieli i zawiadamianie ich o miejscu, terminie i porządku obrad zebrania na pisemny wniosek właścicieli posiadających udział w nieruchomości wspólnej wynoszący 1/10 zwołanie zebrania właścicieli powinno nastąpić nie później niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku,
zlecanie czynności prawnych i obsługi prawnej, związanych z zarządzaniem zasobami na rzecz Wspólnoty, w tym reprezentowanie jej przed Sądami Rejonowymi, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym, Urzędem Skarbowym oraz władzami i urzędami. Koszty z tytułu obsługi prawnej obciążają Wspólnotę,
aktywna współpraca z Zarządem Wspólnoty w tym, udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania Zarządu Wspólnoty lub poszczególnych Członków Zarządu Wspólnoty oraz uzyskiwanie opinii Zarządu przy podejmowaniu decyzji.
całodobowa obsługa
Zapewniamy dostęp do przeglądania kartotek opłat, aktualnych wartości naliczeń i innych informacji poprzez internetowy system informacyjny, który działa 24/7.
Zapewniamy 24-godzinny dyżur konserwatora w razie wystąpienia awarii.
Każda wiadomość przesłana drogą elektroniczną jest rejestrowana w systemie internetowym, odpowiadamy na nią w ciągu 24 godzin.